Multimediacampagne ‘geef elkaar een schouderklopje’ - verstandig omgaan met de zon, en UV-stralen in het algemeen

Methodiek

Een campagne gericht op recreanten, gezinnen en individuen die buitenactiviteiten (uitstappen, festivals, terrasjes, de eigen tuin) doen in eigen land. De campagne gaat verder dan sensibiliseren en informeren over het belang van verstandig omgaan met de zon en zonnebank, want heeft gedragsverandering tot doel. De campagne is gericht op actie bij de burger zelf en op aanzetten tot actie door organisatoren van evenementen, festivals, buitenactiviteiten, waarbij lokale initiatieven worden genomen. Deze campagne wil aanmoedigen om ‘elkaar een schouderklopje te geven voor het te laat is, dus voor die schouder verbrand is (en pijn doet bij aanraking), als reminder om 1) de schaduw op te zoeken, 2) beschermende kledij te dragen (shirt) en 3) zich in te smeren. Gedurende de campagne (begin mei tot eind aug) worden de burgers gesensibiliseerd over de gevaren van UV en wordt informatie gegeven over hoe jezelf en anderen te beschermen (awareness).

Thema's: Algemene gezondheidsbevordering, Andere aandoeningen

Levensdomeinen: Gezin, Lokale besturen, Rechtstreeks naar de burger, Vrije tijd, Zorg en welzijn

Types van strategieën: Educatie

Meer informatie

Deze materialen en/of diensten worden aangeboden door de Vlaamse Logo's:

www.vlaamse-logos.be

Als u meer informatie over de materialen of diensten wilt, neemt u contact op met het Logo van uw gemeente

Deze materialen en/of diensten zijn ontwikkeld door:

Stichting tegen Kanker
communicatie@kanker.be